1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen
  2. Made4you.lu - Dein persönliches Geschenk!
    Information ausblenden

Achtung, Lasst euch nicht Betügen! Nigeria Connection

Dieses Thema im Forum "Small Talk" wurde erstellt von Silverstreet, 14. Dezember 2010.

1. Silverstreet

Silverstreet Bastler :)

0
    Handy:
    keins
    Also Leute.
    Wollte mein Palm Pre in Ebay Kleinanzeigen verkaufen. Reingestellt und auch schon Anfragen bekommen von einer Cristina Pohl, die kein Gutes Deutsch konnte. Sie fragte mich n ach dem niedrigstem Preis, ich sagte 130. In den Mails bekommt man mit, dass sie in den USA ist und ihr son in GB studiert und grad in Afrika zum Austausch ist. Als mir dann zufällig langweilig war, hab ich in Google gesucht: "Betrug Ausland verkaufen".
    Da kam ich auf paar Gutefrage Artikel, wo einer einen Laptop verkauft hat, nach Afrika, genauer nach Lagos in Nigeria. Darauf habe ich viele Berichte gelesen, die von dieser Betrugsmasche handeln.
    http://cgi3.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=nigeria-bieter
    http://www.falle-internet.de/de/html/ap_ga_meth7.php
    http://testberichte.ebay.de/Vorsich...ersand-ins-Ausland_W0QQugidZ10000000001906231
    http://www.netzwelt.de/news/74390-nigeria-connection-wuetet-ebay-millionen-schaden-verkaeufer.html
    Das dürften genug Artikel sein, aber lang nicht alle!

Hier das wichtigste:
    -Käufer kommt aus einem Wohlhabenden Land (England, USA...)
    -Das Objekt ist geht nicht an seine/ihre Adresse. Meistens als Geschenk nach Nigeria.
    -Meist soll nach Nigeria, Lagos geschickt werden. Aber auch in andre Drittländer (zB Türkei...) von dort wird das Objekt nach Nigeria weitergeleitet.
    -Es wird viel Geld geboten.
    -Man ist Objekt und Geld danach los!

Hier meine Emails (man muss von unten lesen :))

Hello Lomgi, How are you doing today,guess you are having a great weekend with your family..Anyway i just want to ask you what is going on because my son keep asking me about his birthday present am buying for him..Do get back to me with your bank details so that i can proceed with the transfer at the bank first tomorrow morning on my way to the office and get back to you once the transfer is done.

Hope to hear from you soon and have a wonderful weekend with your family.

Greetings
    Christana

--- On Thu, 12/2/10, Longi Huang <long-nong@gmx.net> wrote:

From: Longi Huang <long-nong@gmx.net>
    Subject: AW: Re: MY SON IS ON SCHOOL VACATION TOUR IN WEST AFRICA (Palm Pre)
    To: "Christana Pohl" <christanaipohl@yahoo.com>
    Date: Thursday, December 2, 2010, 3:50 PM

I have forgot the pin for the bank. Can you send me the money with post?

-- Gesendet von meinem Palm Pre

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 02.12.2010 15:46:

Hello Longi, Thanks for the swift response,i will be making the payment via bank transfer into your account..Just get back to me with your bank details so that i will be making the transfer later today or tomorrow morning and get back to you.

Hope to hear from you soonest

Christana

Subject: AW: Re: AW: Re: AW: MY SON IS ON SCHOOL VACATION TOUR IN WEST AFRICA (Palm Pre)
    Date: Thursday, December 2, 2010, 2:41 PM

Ok. How do you want to send me the money? With paypal, normal Bank transfer or what else?

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 02.12.2010 14:58:

Hello Longi, Good day,hope you are having a great day?..anyway here is the address of where they are staying in West Africa,

Jerry Osgood
    2,Nubi Close
    Ebute Metta West
    Lagos Nigeria
    Zip code:23401
    Nigeria

I will be waiting to read back from you soon..Do have a wonderful day and my regards to your love ones..

Greetings
    Christana

Subject: AW: Re: AW: MY SON IS ON SCHOOL VACATION TOUR IN WEST AFRICA (Palm Pre)
    Date: Thursday, December 2, 2010, 7:43 AM

Hey cristina.
    Can you give me the adress of your son in Africa? Ill give you my bankdetails tonight, because i haven it here now.

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 01.12.2010 02:39:

Hello Longi, Thanks for the swift response to my mail,my son has gotten back to me with the address of where the school are lodging in West Africa and since you have confirmed the cost of shipment to West Africa,i will be making the transfer of 150 euro into your account as soon as you get back to me with your bank details.

Do get back to me with your bank details and i will be glad if you can send the pictures of the phone to my mail box again.

Hope to hear from you soon and my regards to your love ones

Greetings
    Christana

--- On Tue, 11/30/10, Longi Huang <long-nong@gmx.net> wrote:

Subject: AW: MY SON IS ON SCHOOL VACATION TOUR IN WEST AFRICA (Palm Pre)
    Date: Tuesday, November 30, 2010, 2:23 PM

Ok, I looked. 150€ for the phone inclusive the sending to Africa.

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 30.11.2010 15:14:

Hello Longi,
    Thanks for the swift response,i hope you are having a great day? anyway i just want t inform you that i called my son in UK on last Saturday to inform him about the gift am presenting to him as his birthday gift,but unfortunately he said the school are traveling to West Africa later that same day to spend there vacation on Tourism and they will be staying over for 2-3 months in West Africa although he has informed me before but i have forgotten.

He told me he will really appreciate if i can send his birthday gift to him in West Africa,so do let me know if you are able to send the item to him in West Africa and also confirm the cost of shipment to him in West Africa and get back to me with the total cost of everything.

Note:I will be very happy if you can be able to send the phone to him there in West Africa because his birthday is coming up in some few days and he will be celebrating his birthday with his colleagues there in West Africa and he told me that he will be glad to have his birthday gift right there with him in West Africa.

I"ll be waiting to read back from you soon,do have a wonderful day and extend my greetings to your love ones

Greetings from USA
    Christana

--- On Mon, 11/29/10, Longi Huang <long-nong@gmx.net> wrote:

Subject: AW: Re: AW: About Postage and Payment for Palm Pre
    Date: Monday, November 29, 2010, 9:00 PM

Hey Cristina.
    I can sale you the phone now. Tomorrow ill look for the iban and the other numbers. If you want I can send you pictures of the phone tomorrow.
    Greetings from Germany

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 24.11.2010 17:35:

Good my son's birthday is just is next month and do let me know as soon as you change your mind.

Greetings
    Christana

--- On Wed, 11/24/10, Longi Huang <long-nong@gmx.net> wrote:

Subject: AW: About Postage and Payment for Palm Pre
    Date: Wednesday, November 24, 2010, 3:24 PM

Hello Christina.
    I forgot to say that I still need this phone 2 weeks because then Ill get a new one. If your son has birthday in more than 2 weeks then itll be no problem.

Christana Pohl <christanaipohl@yahoo.com> schrieb am 24.11.2010 15:33:

Hello,
    Good reading back from you,Yes am buying the item for my son who studies and reside in UK and i would like you to confirm the cost of shipment to UK..Do get back to me with the total cost of everything so that i could proceed with the payment via bank transfer...Below are your bank details am going to need to make the transfer at the bank.

Name:
    Bank Name:
    Account:
    IBAN:
    BIC:

I will be waiting to read back from you soon and i will be glad if you can send the photos to me

Hope to hear from you soon and have a wonderful day

Greetings
    Christana

--- On Wed, 11/24/10, Longi Huang <long-nong@gmx.net> wrote:

Subject: AW: Verkaufe Palm Pre
    Date: Wednesday, November 24, 2010, 6:00 AM

I think its no problem, to send to the UK. I dont know what it costs. I will go to dhl and ask them today. But dont you think that its easyer and maybe cheaper to buy a Pre in the UK?

[FONT=arial]-- Gesendet von meinem Palm Pre[/FONT]

[FONT=Prelude]Christana Pohl [URL="http://service.gmx.net/de/cgi/g.fcgi/mail/new?CUSTOMERNO=52522088&t=de1172071981.1292341104.c7b975a1&to=%26lt%3Bchristanaipohl%40yahoo.com"]<christanaipohl@yahoo.com>[/URL] schrieb am 23.11.2010 22:34:

[COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][COLOR=#333333][FONT=Arial]Hallo
    Es ist eine Freude, wieder von Dir hören, ja bin am Kauf der Artikel interessiert und ich möchte Sie auf mir freundlicherweise bestätigen die Beschaffenheit der Sache zu mir und ließ mich auch wissen, wenn Sie in der Lage, nach Großbritannien nach wie bin mit dem sich Artikel als Überraschung Geburtstagsgeschenk für meinen Sohn die Schule da drüben in Deutschland, aber Ich mag man verstehen, dass ich in den Vereinigten Staten von Amerika wohnen würde. so freundlich nennen Sie mir die Kosten für den Versand nach Deutschland und ich möchte auch er schickte per DHL Paket, UPS oder FedEx Kurierdienste, weil sie schnell und effizient sind

Ich möchte Ihre Bankverbindung bestätigen, wenn Sie in der Lage, nach Großbritannien und nach auch mir so bald wie möglich, so konnte ich mit der Zahlung gehen .. Hier ist mein Sohn die Adresse in Großbritannien für Sie die Kosten für den Versand zu überprüfen sind.

David Pohl
    Address: Flat 3 willingham court,
    mount pleasant road,
    Post code: se136rf
    Lewishham
    United Kingdom

Ich würde mich freuen, wenn ich könnte die Fotos der Posten wieder zu sehen in meinem Briefkasten.

Note:You can also write me back in English if you can

Grüße
    Christana[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]
    [/FONT]