1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen
  2. Made4you.lu - Dein persönliches Geschenk!
    Information ausblenden

I9 auseinanderbauen

Dieses Thema im Forum "Allgemeine Informationen/Fragen" wurde erstellt von saxghost, 20. Januar 2009.

1. saxghost

saxghost New Member

0
    Handy:
    SE K750I
    Hallo,

kann mir jemand erklähren wie man das I9 auseinanderbaut um es nachträglich aber wieder zusammen zu setzen.
    Bei mir ist der wippschalter für die lautstärke (nach unten) def. und jetzt wollt ich mal nachsehen aber eben ohne noch mehr kaputt zu machen.

Danke und Gruss

saxghost

2. saxghost

saxghost New Member

0
    Handy:
    SE K750I
    Habe die Lösung im I9forum gefunden.

Kopie des Eintrages:
    opening i9
    hi all , had i9 before christmas when i unpacked it and was trying it out noticed crack across screen with in seconds, so could not us phone, went looking for replacement screen and was sent to IMART (see other posts for address) when screen arrived started to open phone
    1, remove back,batterie,sim cards, memory card,
    2, remove the two screws either side of opening
    3, get craft knife and lift tabs either side of phone (there are four of them)
    keep them open to open phone gentle prise apart (watch out the volume button rubber falls out of case
    the phone opens like a book with very fine ribbon cable at bottom on one side witch is for touch screen
    if replacing screen you need fine soldering iron , you can warm them up an remove cable (if doing this wait for replacement first , when you get it you will see that the cable has small holes for the solder to run through)

Grüsse saxghost