1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen

Pinphone 3gs gprs Verbindung

Dieses Thema im Forum "Frage/Lösungen zu web/gprs-wap (mms/sms)" wurde erstellt von Snakebitez, 6. Dezember 2009.

1. Snakebitez

Snakebitez Member

3
    Handy:
    Samsung J700
    Hi.
    Kann mir bitte jemand nochmal helfen bei der Internetverbindung per gprs beim Pinphone?Wo muß ich welche Einstellungen machen?Mein Provider ist Callmobile
    = T-mobile.Ich bin zu blöde die sufu anständig zu bedienen.
    Vielen Dank

Habe es hinbekommen.Habe mir einfach die Daten für ein Samsung J800 schicken lassen und dann installiert.

Gruß
    Snake

Zuletzt bearbeitet: 6. Dezember 2009
  2. Petteri

Petteri Well-Known Member

132
    Handy:
    Originale:HTC M8, GALAXY Note 3
    Clones:Huawei Honor 6, ZOPO C7, ZP900
    Tablets: Acer Switch 10
    Hi, das müsste wie in meiner Signatur beschrieben die gleiche Einstellung sein, schau mal ind die Links zum 3GS in meiner Signatur, da habe ich fast alle Provider Einstellungen gelistet!

3. Snakebitez

Snakebitez Member

3
    Handy:
    Samsung J700
    Jo hatte ich probiert aber irgendwie haute das nicht hin.Bestimmt mein Fehler.Jetzt geht es ja.

Gruß
    Snake

4. Rolandt

Rolandt New Member

0
    Handy:
    Pinphone 8Gb
    I did configure my GPRS account according settings from my provider, but since I received my Pinphone on may 31st, I was not able to use GPRS connection.

The only browser that actually works with my WiFi disabled is the Safari browser. But as I understand now, it works with WAP, not with GPRS. I also have Bolt, Opera mini 4.2, Snaptu etc installed in Java, but non of these programs are working with GPRS...

With WiFi everything works perfectly fine!

So there must be something wrong with my GPRS settings. However, I still haven't find out what. I’ve read almost every article in this forum in the meantime, but without results so far...

GPRS settings for SE K850i are not available from my provider KPN.
    I also tried website Sony Ericsson for that, but I do not receive anything from them.
    In Engineer Mode (*#3234#), under Misc. - Internet Application - User Agent, I’ve already selected NokiaN93.

MMS is working OK.
    E-mail is working OK (but must be using WAP connection, since my GPRS doesn't work)

I’m pretty sure that the GPRS settings for my provider are the right ones.
    What could I have done wrong?